måndag 18 januari 2016

pannkakor på olika vis

fick en gång ett pannkaksrecept på veganska pannkakor och det blir alltid superbra så det har vi använt flitigt!

en dag skulle jag göra raggmunk, men upptäckte i all hast att jag inte hade några potatisar, så jag rev massa morötter istället. sedan kom jag inte på vad för smet jag brukade använda så jag improviserade och slängde ihop pannkakssmet och ner med de rivna morötterna (och salt istället för socker!!) å wow vad gott det blev!


7.5 dl havremjölk
4 dl vetemjöl
3 msk sojamjöl
1 msk maizena
3 msk matfett, tex rapsolja, smällt vegetabiliskt margarin, eller flytande margarin.
lite salt
(3 rivna morötter)

rör ihop allt ordentligt, med eller utan morötter. stekpanna på hög medelvärme och om du gör vanliga pannkakor så häll ut och stek de tunna, godast så!
vid "morotsplättar" så häll ut med matsked små plättar och platta ut, tar lite längre tid att steka men går snabbare om de är små än hela pannkakor sas.:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar